بهترین جاهایی که اردیبهشت میتونیم بریم کجاست؟

بهترین جاهایی که اردیبهشت میتونیم بریم کجاست؟

بی بی خانوم:

سفر، یکی از جذاب‌ترین و شیرین‌ترین تجربیاتی است که هرکسی می‌تواند لذت آن را بچشد. به قول حضرت سعدی:«بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی»! اما، مهم‌تر از سفر، انتخاب بهترین مقصد و زمان برای آن است. همه آدم‌ها به دنبال مقصدهای خاص و شگفت‌انگیز برای سفر می‌گردند و از کشف مکان‌های جدید لذت می‌برند!

شاید بتوان گفت رفتن به سفر، دقیقا همان کاری است که روح و جسم آدم‌ها را همزمان آرام می‌کند و می‌تواند آغازی برای شروع دوباره باشد. سفر در اردیبهشت مجموعه‌ای از همه جذابیت‌هاست که اگر یک بار آن را تجربه کنید، هرگز از آن سیر نمی‌شوید. شاید سوالهای زیادی در این زمینه داشته باشید: مثلا اردیبهشت کجا برم؟ در این مطلب از مجله گردشگری اتاقک، می‌خواهیم شما را با ۱۵ مقصد شگفت‌انگیز برای سفر در اردیبهشت آشنا کنیم و بگوییم بهترین مقصد سفر در اردیبهشت کجاست؟ اگر دوست دارید بهترین مکان‌ها را که فقط در اردیبهشت فرصت دیدن آن‌ها را دارید، بشناسید، با ما همراه باشید.

چرا سفر در اردیبهشت؟

شاید برای بسیاری از شما این سوال ایجاد شود که چرا سفر در اردیبهشت حال‌وهوا و جذابیت دیگری دارد. یا چرا بسیاری از افرادی که اهل گردش و سفر هستند فصل بهار و ماه اردیبهشت را برای آن انتخاب می‌کنند؟ اگر تابه‌حال، تجربه سفر در اردیبهشت ماه را داشته باشید، قطعا می‌دانید که خاص‌ترین مقاصد گردشگری فقط در این ماه، قابل سفر هستند! به زبان ساده، بسیاری از مکان‌ها وجود دارند که زیبایی، جذابیت و شگفتی آن‌ها فقط در ماه اردیبهشت نمایان می‌شود و اگر در این ماه به آنجا سفر نکنید، باید تا سال آینده صبر کنید! علاوه‌بر این‌ها، سفر در اردیبهشت ماه، با ویژگی‌های دیگری هم همراه است که تمایل گردشگران را برای سفر افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها را می‌توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

آب‌وهوای بی‌نظیر

اردیبهشت از آن ماه‌هایی است که آب‌وهوای بی‌نظیرش زبانزد است! در اردیبهشت، به هر جایی سفر کنید، نسیم خنک پوستتان را نوازش می‌کند و تقریبا خبری از آفتاب سوزان و گرمای کلافه‌کننده نیست. بلند بودن روز هم بهترین گزینه برای انجام سفر و استفاده از حداکثر زمان است.

سفر ارزان‌تر و خلوت‌تر

اگر می‌خواهید ارزان‌تر از باقی زمان‌ها سفر کنید، سفر در اردیبهشت بهترین گزینه برای شماست! اکثر افراد، سفرهای خود را در نوروز و فروردین شکل می‌دهند و برای اردیبهشت برنامه‌ای برای سفر ندارند. از طرف دیگر، به دلیل نزدیک بودن اردیبهشت، به خرداد و زمان امتحان دانش‌آموزان، بیشتر افراد برای سفر عقب‌نشینی می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که هزینه اقامت، حمل‌ونقل و … برای سفر در اردیبهشت به مقدار زیادی کاهش یابد. خلوت بودن مکان‌های گردشگری هم در اردیبهشت ماه، ویژگی بی‌نظیر دیگری است که سفر در اردیبهشت را بسیار جذاب و خواستنی می‌کند.

مکان‌هایی که فقط در اردیبهشت ماه آن‌ها را می‌بینید

ایران آنقدر زیباست و جای دیدنی دارد که اگر مدت‌ها برای تماشای زیبایی‌های آن وقت بگذارید، باز هم نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. اما، مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیزی وجود دارند که در اردیبهشت شبیه بخشی از یک رویای تحقق‌یافته هستند! در ادامه چندمقصد بی‌نظیری را که فقط در اردیبهشت زیبایی فریبنده خودشان را به نمایش می‌گذارند، به شما معرفی می‌کنیم.

احتمالا سفر به هیچ منطقه‌ای به اندازه شیراز، در اردیبهشت مشهور نباشد! اردیبهشت، ماه سفر به شیراز است. هوای بی‌نظیر این شهر، عطر شکوفه‌های بهارنارنج و باران گاه‌وبیگاهی را که به تن شهر می‌خورد، فقط در اردیبهشت می‌بینید! اگر بخواهیم کامل‌ و ساده بگوییم، گشتن در کوچه‌باغ‌های زیبای شیراز، فقط در ماه اردیبهشت، حق مطلب سفر به شیراز را ادا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شیراز مقاله جاهای دیدنی شیراز را مطالعه کنید.

هوای جذاب و خنک، تماشای شکوفه‌های بهارنارنج، باران‌های تماشایی و پراکنده و سرسبزی باغ‌های زیبای شیراز، جاذبه‌هایی هستند که فقط در اردیبهشت ماه آن‌ها را می‌بینید. بهتر است برای سفر به این شهر محبوب و دلنشین، عجله کنید و  مدت زمان خوبی را در شیراز بمانید تا از همه زیبایی‌ها و دیدنی‌های آن نهایت لذت را ببرید

 

2- کاشان شهر گل و گلابگیری

شهر کاشان و شهرهای اطراف آن از دیگر جاذبه‌های گردشگر برای سفر در اردیبهشت هستند. امکان ندارد ماه اردیبهشت از راه برسد و هوس سفر به کاشان و عطر گلاب و گلاب‌گیری به سر آدم نیفتد! فقط در ماه اردیبهشت است که می‌توانید از باغ‌های زیبا و تماشای گل محمدی در کاشان، نیاسر، قمصر و … دیدن کنید. تجربه حضور در مراسم گلاب‌گیری و شور و اشتیاقی که برای این مراسم سنتی جذاب وجود دارد، می‌تواند سفر شما را به یک سفر خاطره‌انگیز تبدیل کند. باغ‌های گل سرخ کاشان در اردیبهشت، جان می‌دهند برای قدم زدن، ثبت عکس‌های بی‌نظیر و استشمام بوی و گلاب تازه!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های کاشان مقاله جاهای دیدنی کاشان را مطالعه کنید. اگر برای سفر در اردیبهشت شهر کاشان را انتخاب کردید، حتما به آثار دیدنی و زیبا و شهرهای اطراف آن هم سر بزنید. حمام فین کاشان، امامزاده آقا علی عباس، روستای تاریخی و تماشایی ابیانه، تپه سیلک، آبشار نیاسر، کوشک صفوی و … از دیدنی‌های بی‌نظیر کاشان و شهرهای اطراف آن است.

 

3-دشت لار؛ تماشای هنرنمایی خدا برای پایتخت نشینان

یک مقصد جذاب دیگر برای سفر در اردیبهشت دشت لار است! بدون شک، اگر فقط یک بار از این دشت زیبای جذاب دیدن کنید، هر سال هوای تماشای آن به سرتان می‌افتد! دشت لار در شهرستان دماوند، مرز میان استان تهران و مازندران و در دامنه قله دماوند جا خوش کرده است. هوای این منطقه در اردیبهشت ماه آنقدر جذاب و بی‌نظیر است که دل کندن از آنجا را برایتان دشوار می‌کند. مهم‌ترین چیزی که پس از آب‌وهوا، هر گردشگری را به سمت دشت لار در اردیبهشت روانه می‌کند، رویش شقایق‌های زیبا در آن است. تقریبا از اواخر فروردین ماه، سراسر دشت لار، از شقایق‌های سرخ پر می‌شود و اگر سفر در اردیبهشت را برای این منطقه انتخاب کنید، شانس تماشای این زیبایی را دارید. در کنار زیبایی دشت و شقایق‌های زیبای آن، می‌توانید خنکای هوا را هم روی پوستتان احساس کنید. دشت لار برای سفر در اردیبهشت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. یادتان باشد، در این سفر، یک همسفر خوب و یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا همه چیز برای یک سفر به‌یادماندنی، کاملا تکمیل باشد!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری دماوند مقاله جاهای دیدنی دماوند را مطالعه کنید.

پس از تماشای دشت لار و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌تکرار آن، می‌توانید از سد و دریاچه لار، آبشار سفیدآب، رودهای دشت لار و همچنین ارتفاعات بی‌نظیر آن برای کوهنوردی دیدن کنید. سفر به این منطقه، به دلیل نزدیکی به تهران و مازندران، بهترین گزینه سفر برای افرادی است که در پایتخت زندگی می‌کنند و به یک سفر کوتاه و باکیفیت در طبیعت نیازمندند.

4- محلات : هلنددر قلب ایران

همه دنیا هلند را با گل‌های کمیاب و بی‌نظیرش می‌شناسند و آنقدر معروف است که کمتر کسی از زیبایی آن‌ها بی‌اطلاع است. اما هیچوقت فکرش را می‌کردید، هلند را در قلب ایران تجربه کنید؟

شهرستان محلات از آن جاهای دیدنی بی‌نظیری است که از رفتن به آنجا پشیمان نخواهید شد. محلات را با عنوان پایتخت گل ایران می‌شناسند و گل‌های این منطقه از حیث زیبایی  تنوع، آنقدر زیادند که در باورتان نمی‌گنجد. اما، سفر در اردیبهشت به این منطقه جذاب حال‌وهوای دیگری دارد و برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد. اردیبهشت محلات با انواع گل‌ها و تصویر زیبای آن‌ها عجین شده و اگر در این ماه به دهکده گل و گیاه سنتی محلات سفر کنید، نادرترین گونه‌های گل را می‌بینید  چشمتان از زیبایی پر می‌شود. راستی یادتان باشد این سفر را با عزیزترین آدم‌های زندگی‌تان تجربه کنید و  گل‌های این منطقه را به آن‌ها هدیه دهید. یخچال نیم‌ور، آتشکده آتشکوه، میل میلونه، معبد خورهه، غار یکه چاه، غار آزادخان، چنار دو هزار ساله و … از دیگر دیدنی‌های محلات هستند. پس از آنکه سفر در اردیبهشت به هلند ایران را تجربه کردید، می‌توانید در میان این آثار و بناها بگردید و سفر خود را برای همیشه در خاطره‌تان ثبت کنید.

سخن آخر

اردیبهشت را بدون شک، می‌توان یکی از فریبنده‌ترین ماه‌های سال نامید! در این ماه زمین در اعتدالی جذاب قرار می‌گیرد و انگار تمام هنر و زیبایی خودش را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در اردیبهشت، همه‌جا چند برابر زیباست، اما، سفر در اردیبهشت به مناطق خاصی از ایران رنگ‌وبوی دیگری دارد. در این مطلب از وبلاگ اتاقک تلاش کردیم، ده مقصد گردشگری بی‌نظیر و خاص را که در اردیبهشت باید به آنجا سفر کنید، معرفی کنیم. از سفر در اردیبهشت به جذاب‌ترین نقاط ایران لذت ببرید و همراه با اتاقک برای انتخاب بهترین اقامتگاه‌ها برای یک سفر خاطره‌انگیر همراه شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *